Hallo Herr
SmileyFace
Danke für Ihre Anfrage und Geduld.
Um Ihnen schnellstmöglich zu helfen, haben wir Ihre Anfrage an unseren Technischen Support weitergegeben und folgende Antwort für Sie erhalten:
Antwort =>
Is there any changes in your system?
Suggest user the Smart Fan 5 to calibrate and check the FAN first.
System Information Viewer / Smart Fan 5 (B19.0522.1)
https://download.gigabyte.com/FileList/Utility/mb_utility_siv_B19.0522.1.zip
Eventual make a full reset about the system, and check again.
1)Turn off powerand wait 30 s.
2)Remove CMOS battery.
3)Use a metal object to connect the two pins in the battery holder to make them short-circuited for about 2 s.
4) Remove shortcircuit..
5)Reinstall the CMOS battery .
6Now shortcircuit Clear CMOS jumper for 10 s.
7)Remove shortcircuit
8)Turn on the PSU switch, Start system and immediately
boot into the bios setup.
Load Optimized Defaults. Check Time and date. Check SATA Mode setting. If you did set SATA Mode to RAID Mode before you did Clear CMOS, please set SATA Mode back to RAID. Finish bios setup with Save & Exit.
Gern können wir das schnell telefonisch erklären wenn Sie wünschen. Hierfür bitte kontaktieren Sie uns unter der deutschen Festnetznummer 0402533040 und mit der "1" Technischen Support, wir gehen mit Ihnen Schritt für Schritt alles durch.
(kostenlose aus dem Deutschen Festnetz)
Wir wünschen Ihnen einen schönen Tag und vielen Dank für Ihr Verständnis.
Gruß Ihr GIGABYTE Support Team